Wzmocnienie praw konsumenta na rynku e-commerce
ZMIANA PRAWA | Dyrektywa Omnibus i jej implementacja
W najbliższym czasie dojdzie do istotnych zmian w polskim porządku prawnym, mających na celu wzmocnienie praw konsumenta nabywającego towary i usługi za pośrednictwem internetu. Przyczyną uchwalenia nowych przepisów jest rozwój technologiczny na rynku e-commerce, a także idąca za nim zmiana w mechanizmach mających wpływ na decyzje zakupowe.
Polska opóźnia implementację przepisów
Dyrektywa Omnibus, czyli dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 98/6/WE, 2005/29/WE, 2011/83/UE w odniesieniu do lepszego egzekwowania i unowocześnienia unijnych przepisów dotyczących ochronę konsumenta, została przyjęta 27 listopada 2019 roku. Polska, tak jak inne państwa członkowskie, powinna ją wdrożyć do 28 listopada 2021 roku tak, aby nowe przepisy zaczęły obowiązywać od 28 maja 2022 roku.
Jak widać, terminów tych nie udało się dotrzymać, jednak w procesie legislacyjnym znajduje się już projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw. Można się spodziewać, że zmiany zostaną zatem uchwalone i wejdą w życie jeszcze w tym roku, gdyż według aktualnych informacji, pomimo starań wielu organizacji przedsiębiorców, nie jest planowane wydłużone vacatio legis. W związku z tym nowe przepisy wejdą w życie najprawdopodobniej w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta